Autorská inscenácia Hranice skúma tému osobných hraníc vo vzťahoch. Prostredníctvom introspektívneho skúmania vlastného príbehu odhaľuje neschopnosť nastaviť si zdravé hranice a snaží sa preniknúť k príčinám tohto problému. Témy projektu zahŕňajú generačnú traumu, sebavedomie, manipuláciu a osobný rast, pričom každý príbeh sa snaží zvýrazniť dôležitosť osobných hraníc ako kľúčového prvku sebapoznania. Hlavným princípom diela je autentickosť a „samo-spoveď“, ktorá rámcuje jednotlivé príbehy a spája ich do univerzálneho obrazu ľudských skúseností.
Miroslav Tauchmann študuje na katedre bábkarskej tvorby VŠMU. Prepája výtvarné myslenie s javiskovým priestorom a dramatickou štruktúrou. Vo svojej práci sa zameriava na výskum identity, vzťahov a vnútorných napätí, pričom ho zaujíma aj forma ako nositeľ významu.
Dramaturgia: Miroslav Tauchmann
Scéna, kostýmy, svetelný dizajn: Alicia Briestenský Steinbach, Vanessa Kubandová
Produkcia: Viktória Soľárová, Ema Antičová
Dráma srbskej autorky Biljany Srbljanović zachytáva naoko nevinnú hru troch detí na vymyslenú rodinu. Deti vnímajú zložitú politickú situáciu, názorovo polarizovanú spoločnosť, slabú ekonomiku, vojnové konflikty a na krízy reagujú svojsky – hrou, v ktorej si ventilujú nahromadené emócie. Sú brutálne, vulgárne a cynické. S mrazivou presnosťou napodobňujú svet dospelých. Všetko sa zmení, keď ich zábavu preruší neznáme čudné dievča so zvláštnym tikom v tvári. Ako sa vysporiadať s generačnou traumou, ktorá nás sprevádza od útleho veku? Dá sa vymaniť z cyklu násilia, sklamania a ťažkej sociálnej situácie, v ktorej vyrastáme? A čo ak je jedinou odpoveďou na zastavenie násilia len ďalšie násilie?
Silvia Matejčíková študuje divadelnú réžiu na VŠMU v magisterskom ročníku Rastislava Balleka. Je absolventkou Súkromného hudobného a dramatického konzervatória v Martine. Mimo akademickej pôdy spolupracovala so zoskupením Štúdio Pivnica v Martine na viacerých projektoch (Gazdiná roba, Revelation of St. John, Sekal musí zomrieť atď.). Režírovala scénické čítanie v SKD Martin a pre STVR napísala krátku rozhlasovú hru s názvom Môj kúsok samoty.
Preklad: Vladislava Fekete
Dramaturgia: Emma Vičanová
Úprava: Emma Vičanová, Silvia Matejčíková
Scéna a svetelný dizajn: Nina Kuchtová
Kostýmy: Katarína Beňušková
Produkcia: Maroš Kováč, Tomáš Daniel Plecháč
Hudba: Olesia Stepura
Absurdná jednoaktovka Václava Havla z roku 1975. Michal a Viera majú veľký kozub, starožitný stolík, moderné mäkké fotely, gotickú madonu, rokokové hracie hodinky, turecký kindžal, koleso z dreveného voza, chlpatý koberec, vyrezávanú kostolnú spovednicu, stereofónny gramofón, servírovací stolík, Groombles, Woodpeak, platne zo Švajcu a dieťa. Práve dokončili zariaďovanie svojho nového bytu a prvým hosťom na ich bytovej „vernisáži“ je disidentský spisovateľ František. Ironická hra o prázdnom, frázami naplnenom živote, ktorý má zmysel len vtedy, keď je obdivovaný okolím.
Daša Belková aktuálne študuje v 3. ročníku bakalárskeho štúdia na Katedre réžie a dramaturgie na VŠMU a inscenácia Vernisáž je jej absolventským bakalárskym projektom.
Dramaturgia: Michaela Jančošková
Scéna a kostýmy: Sara Hunčárová
Svetelný dizajn: Nina Kuchtová
Produkcia: Alexandra Kutlíková, Sofia Angušová